Tuesday, August 19, 2008

MALAYSIA YANG SEMAKIN DIKOTORI....

Seingat penulis,hampir dua bulan ruangan blog ini tidak di update dengan sebarang artikel.Bukan apa,penulis mengambil pendekatan dengan cara memerhati dahulu arusnya sebelum terjun untuk merasai keganasannya!

Politik Malaysia masih belum aman!Rata-rata kita melihat kepincangan,kehuru-haraan manusia merencanakan politik sebagai karier hidup duniawi yang sementara,tanpa sedikitpun keinginan mencontohi apa yang telah dimodelkan oleh junjungan besar nabi kita Muhammad SAW!ataupun setidak-tidaknya 'tiru'lah sedikit kepimpinan politik ulama-ulama jika kamu betul-betul jahil tentang langkah yang disyariatkan Islam!Apakah kamu sanggup membina kehancuran di atas nasib orang lain dek tangan-tangan dan pemikiran yang GAGAL disucikan!Ya Allah...berilah kekuatan untuk golongan yang memilih jalanMu....

Masih teringat kuliah yang disyarahkan oleh alfadhil Ustaz Azhar semasa berkuliah Maghrib berkenaan anak Adam dan dunia, dua makhluk berbeza yang diciptakan Allah sebagai 'ujian' bagi yang beriman dan berakal.

Majoritinya,kita akan tersilap mengistilahkan akan 'telah meninggal dunia si polan dan si polan' namun adakah benar si polan telah meninggalkan dunia?

Sebetulnya tidak ramai manusia meninggalkan dunia dalam konteks yang sebenar!Kenapa?

Ringkasnya manusia jarang meninggalkan dunia,bahkan dunia yang sebetulnya meninggalkan kita!Renung dulu sebelum simpul...

Then,berhentilah untuk mengotori negara damai ini wahai pemimpin dunia.Sesungguhnya redha rakyat tidak bersamamu...BerundurLah..


# Islam Itu Indah #

No comments: