Saturday, May 24, 2008

Kepincangan Demi Kepincangan Dunia!

Dunia Bergoncang lagi...apa tandanya? Mari kita analisa kejadian2 yang sememangnya manusia LUPA dan buat2 bodoh apa yang cuba diisyaratkan Allah!

Musibah gempa bumi di sichuan,China dan Taufan Nargis yang melanda Myanmar adalah tanda bumi semakin menolak kebiadapan dan kemaksiatan berleluasa tanpa garis kehidupan yang telah ditetapkan Allah.Lihatlah bagaimana bumi sichuan hancur sama sekali begitu juga bandar Yanggoon,Myanmmar dek sedikit bala sebagai amaran untuk tidak meneruskan kehidupan sesat mereka.Kemungkinan besar sudah tiada lagi penghalang bala seperti disabdakan nabi "terhalang bala Allah oleh 3 perkara;kewujudan haiwan meragut,tangisan bayi untuk susuan ibunya dan orang-orang yang sujud tunduk kepada Allah"!
Dan kita lihat,begitu ramai manusia membuka mata sekadar atas dasar kemanusian,bukan di atas dasar tuntutan Islam!
Boleh dikatakan kesemua mata umat dunia turut bersimpati dengan nasib yang menimpa Myanmmar dan China,memang kita kena berperikemanusiaan....tetapi itu belum mampu memenuhi tuntutan seperti yang dilaraskan tuhan!
Penulis suka membawa senario yang perlu diadili kepada rakyat IraQ,Palestin,Sudan yang sekian lama dijebakkan oleh kedaifan dan kepayahan untuk hidup dek tekanan si durjana polis Dunia!Nah...kenapa tidak diwujudkan perasaan kemanusiaan yang sama diperolehi oleh China dan Myanmar??Kenapa perlu dibezakan?Dimanakah bezanya??
Bahkan jika digunakan sifir yang betul, sebetulnya penderitaan Palestin selama 60 tahun sudah boleh ditamatkan bertahun dahulu sebabnya ianya disebabkan oleh pemikiran dan tangan kotor zionis di dalam menghancurkan hak kemanusiaan untuk hidup bersama menikmati nikmat Allah!
Beza terbesar yang perlu diketahui umum akan dua senario dunia hari ini ialah,kepayahan umat Palestin dan Iraq ialah merupakan rancangan manusia manakala kehuruharaan Myanmar dan China ialah sedikit amaran dari yang Maha Kuasa.Dasarnya,perancangan bernama manusia boleh ditamatkan tetapi amaran tuhan hanya mampu merayu keampunannnya!Kembalilah wahai manusia kepada Maha Pencipta yang Hakiki.Bersegeralah....

Berbalik kepada negara kita sendiri,arus politik Malaysia hari ini semakin tidak keruan!apa sebabnya?Di mana silapnya? Sudah pasti jawapan yang akan ditulis di laman ini ialah KEPINCANGAN PERANCANGAN MANUSIA DIDALAM MENOLAK PERANCANGAN ALLAH.....
Selagi manusia yang mengaku Islam,namun menolak mentah perancangan Allah...selagi itulah ianya akan huru hara tidak ketentuan!Berhentilah wahai manusia didalam berjuang untuk perut sendiri (walaupun kempennya untuk bangsa)bahkan asal kita tahu,perjuangan di atas muka dunia selagi berjuang untuk perut dan bangsa (kebangsaan) maka perjuangan itu adalah sia-sia dan sesat!humbanlah kemaruk untuk berjuang dengan dasar-dasar yang ditolak Islam.Lagi sekali kenyataan penulis...KEMBALILAH kepada Islam....sesungguhnya engkau tidak akan aman dan selamat selagi mana ikrar dan hati kamu tidak bersatu menyetujui Islam sebagai cara hidup paling sempurna!

Apa yang harus kita lakukan?
Begini....
Pertamanya;tolak Agenda Islam Hadhari yang sesat lagi menyesatkan!
Kedua;tolak perjuangan berasaskan kebangsaan!
Ketiga;tolak mereka yang menolak Hukum Allah!
Keempat;tolak carahidup yang dihiburkan dengan kehidupan yang bebas!
Kelima;tolak penindasan secara zahir dan batin!
Keenam;tolak kepada usul yang cuba memodenkan pemikiran umat dengan adunan yang haram!
Ketujuh;tolak kepada pesta dan penghayatan untuk nafsu dan dunia!
Kelapan;tolak kezaliman sesama manusia!
Kesembilan;tolak kepada muamalat yang diharamkan dan gharar!
Kesepuluh;tolak perancangan zionis,yahudi,kristian, dan kuffar didalam menentukan acuan kehidupan orang-orang Islam!
Kesebelas;tolak kepada golongan yang tidak amanah dan berbohong untuk menutup kelemahan sendiri..
Keduabelas;tolak untuk menikmati hidup dengan tenggelam didalam nikmat dunia yang fana!
Ketigabelas;tolak kepada sekatan untuk pengisian ilmu rohaniah dan ubudiyyah!
Keempatbelas;ringkasnya...tolaklah batil...ambillah carahidup yang Hak demi janji Syurga Allah yang tidak bisa manusia menilai dengan apa jua sekalipun...

#Islam Itu Indah#

No comments: